Etykieta w salonie fryzjerskim - by Twój fryzjer Cię pokochał

Etykieta w salonie fryzjerskim - by Twój fryzjer Cię pokochał

Każda dziedzina życia wiąże się zasadami oraz etykietą. Od siedzenia w kinie, czy oczekiwania w kolejce do apteki, do postowania na Facebook'u, czy wykonywania połączeń telefonicznych. Etykieta to głównie kwestia zdrowego rozsądku i posiadania świadomości o istnieniu niepisanych zasad. Posiadanie konkretnych zasad w danym miejscu, jest zawsze pomocne, gdy nie wiesz, co dopuszczalne jest w danej sytuacji. Mamy zatem dla Ciebie sześć najważniejszych zasad etykiety, jaką stosuje się w salonach fryzjerskich. Działaj zgodnie z tymi wskazówkami, a Twój fryzjer, będzie uważał, że jesteś jednym z najlepszych – oraz najmniej irytujących – klientów.

 

Bądź na czas.

Dokładniej, przybądź 5 minut wcześniej. W ten sposób możesz się zameldować, usadowić, zebrać myśli, i w pełnym relaksie przygotować, zanim Twój fryzjer poprosi Cię do krzesła. Pojawianie się po ustalonej godzinie sprawia, że fryzjer jest w tyle ze swoim harmonogramem, co też oznacza, że możesz popsuć mu/jej cały dzień, a to żadna przyjemnośc dla którejkolwiek ze stron.

 

Zadzwoń, jeżeli się spóźnisz.

Nie pozostawiaj swojego fryzjera rozmyślającego, czy w ogóle się pojawisz. Poinformowanie, że przybędziesz pięć minut później, jest grzecznością, która zapobiegnie irytacji i da mu/jej kilka minut na zadbanie o porządek, bądź sprawy firmy, w trakcie oczekiwania. Dodatkowo wykorzysta czas na przemyślenie skrótów, na jakie może sobie pozwolić, by całodniowy harmonogram nie został zaburzony.

 

Nie proś by Cię wciskano.

Może masz gorącą randkę i chcesz, by Twoje włosy były idealne, a może uważasz, że nie wytrzymasz kolejnego dnia z fatalną fryzurą. Kiedy stwierdzisz, że potrzebujesz natychmiast poprawić swoją fryzurę, zapytaj o wolne miejsce, a w przypadku jego braku, poproś o możliwość poinformowania Cię w momencie, gdy ktoś anuluje swoją wizytę. Nie powinno się prosić, a już na pewno błagać o możliwość wciśnięcia Cię między terminy innych osób. Spowoduje to zabranie czasu innym klientom, którzy zarezerwowali wizyty z wyprzedzeniem, jak i mniej czasu i uwagi dla Twoich włosów. Nie chcesz skończyć z niezadowalającą fryzurą, a Twój fryzjer nie chce skazy na swojej reputacji, ponieważ nie miał czasu, by dobrze wykonać swoją pracę.

 

Znaj cenę usług, o które prosisz.

Kiedy przychodzisz z wizytą, miej świadomość ile będą Cię kosztować wszystkie usługi, jakich oczekujesz, by nie być zaskoczoną, gdy przyjdzie pora na rozliczenie. Zapoznaj się z cennikiem przed wizytą, bądź poproś o cennik przed usytuowaniem się na krześle. Nikt nie lubi nieprzyjemności wynikających z odczucia przepłacenia,. Fryzjerzy również nie przepadają za insynuacjami, że ceny mogą być zbyt wysokie.

 

Nie zapomij o napiwku.

Zostawienie napiwku fryzjerowi za dobrze wykonaną pracę, jest zwyczajem i zapewnieniem, że otrzymujesz najwyższej jakości opiekę, której również wymagasz przy kolejnych wizytach. I tak, miej pewność, że fryzjer zapamięta, iż otrzymał napiwek. Napiwek od 15 do 20 %, jest normą w przypadku zadowolenia z usługi. W przypadku braku zadowolenia, mówi się o napiwku do 10%, jednak częściej kończy się to bez dodatkowych wpływów dla fryzjera. Dobrze jest również pamiętać o asystentach i drobnym napiwku dla nich, jeżeli zadbali o umycie, czy wysuszenie włosów. Nieważne, co dotąd słyszałaś, ale w porządku jest również dawanie napiwków fryzjerom, którzy są właścicielami salonu.

×

{tablet_modal_title}

{tablet_modal_tag}